مدرسه بنگاه اقتصادی نیست
– اخبار اجتماعی –
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به نقش و اهمیت مدارس غیر دولتی در کمک به نظام تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: امر مدرسهداری یک فعالیت خطیر، حساس و آموزشی و فرهنگی است و افرادی که قرار است به این بخش ورود کنند حتماً باید شرایط لازم علمی، فرهنگی و آموزشی را داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه افرادی که دغدغههای آموزشی و پرورشی نداشته باشند نمیتوانند به نظام آموزشی و تربیتی ما کمک کنند، اظهار کرد: حتما باید قوانین و مقررات به گونهای تصویب شود که صرفاً افراد با سوابق و رویکرد فرهنگی و آموزشی بتوانند به این حوزه ورود کنند چرا که مدرسه بنگاه اقتصادی نیست و نگاه آموزشی و تربیتی اولین شرط در این مسیر است.
6 گام طلایی برای نجات مدارس دولتی و تحقق عدالت آموزشی
محمودزاده در ادامه با اشاره به برگزاری خوب و قابل قبول اولین جشنواره ملی آفرینو گفت: اقدامات بعد از جشنواره، اهمیت آن کمتر از خود جشنواره نیست و باید با زبان هنر، خلاقیت و ابداعات مدارس غیر دولتی برگزیده به سایر مدارس تسری پیدا کند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با تاکید بر ضرورت تولید محتواهای متنوع آموزشی و تربیتی در این حوزه تصریح کرد: استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت موسسین مدارس غیر دولتی میتواند بسیار راه گشا باشد و مدارس غیر دولتی نباید در این مسیر منفعل عمل کنند.
محمودزاده با اشاره به اینکه 250 مجتمع آموزشی و پرورشی غیر دولتی با تعداد شعب متعدد در کشور مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این مجتمعهای غیر دولتی میتوانند در حوزههای مختلف آموزشی و فرهنگی نقش بسیار پررنگ تری ایفا کنند و با مشارکت در جشنوارهها و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی به ارتقای کیفی فعالیتهای خود اهتمام ورزند.
انتهای پیام/