مدیریت بحران:ثبت بیش از 400 هزار مورد ناایمنی در مدارس تهران

– اخبار اجتماعی –
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی نصیری، رئیس این سازمان، در نشست تخصصی «ارزیابی طرح HSE در مدارس» با تأکید بر اهمیت ایمنی دانشآموزان، اظهار داشت: ایمنی باید بهصورت جدی مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که شرط اول یادگیری، زنده و سالم بودن دانشآموز است. موضوع ایمنی تمامی افراد حاضر در مدرسه ازجمله دانشآموزان، کارکنان و معلمان را در بر میگیرد.
وی با اشاره به حوادث تلخ گذشته از جمله آتشسوزی مدرسه شینآباد، حادثه دانشگاه دریانوردی چابهار و سانحه در روستای گرماش سنندج، افزود: در بناهای فرسوده نباید تنها به ظاهر رسیدگی کرد، بلکه باید به زیرساختها و ایمنی توجه ویژه داشت.
نصیری با اشاره به اسناد بالادستی و مصوبات ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در خصوص ایمنی مدارس، از نقش شهرداری تهران در این حوزه سخن گفت و کمک به آموزش و پرورش را بخشی از مسئولیت اجتماعی سازمان برشمرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ایمنی دارای دو بعد کالبدی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ایمنی کالبدی مدارس شامل بخشهای ایمنی سازهای نیز میشود.
ارزیابی 3400 ساختمان نا ایمن تا پایان تابستان
بر اساس اعلام نصیری، تاکنون بیش از 7 هزار ساختمان مهم و بلندمرتبه مورد بازدید قرار گرفتهاند. همچنین در قالب ارزیابی ایمنی مدارس، 30 ارزیاب متخصص با استفاده از یک چکلیست 600 سؤالی، ارزیابی دقیقی از 22 مکان در هر مدرسه انجام دادهاند که تمامی اطلاعات حاصل از آن، در یک سامانه نرمافزاری طراحیشده ذخیره و تحلیل میشود.
وی از طراحی سامانه بازرسی مدارس در قالب پروژه ارزیابی HSE مدارس شهر تهران خبر داد و افزود: در نتیجه بازدیدها از 2407 مدرسه دولتی، 444 هزار و 709 مورد عدم انطباق (موارد ناایمنی)HSE به ثبت رسیده است. همچنین در قالب پروژه ارزیابی ساختمانهای مهم و بلند که توسط معاونت پیشگیری و کاهش خطر این سازمان در حال انجام است تاکنون 486 مدرسه در شهر تهران مورد ارزیابی سازهای قرار گرفتهاند که تنها یک سوم ایمنی نسبی دارند و 176 مدرسه دارای ناایمنی شدید هستند.
نصیری تصریح کرد: در زمینه ایمنی سازهای، مدارس تهران با سرانه پایینی مواجهاند. نوسازی مدارس موجود نسبت به ساخت مدارس جدید باید اولویت داشته باشد.
انتهای پیام/