استقبال بیسابقه خانوادهها از خط ملی مشاوره 1570 در نوروز

– اخبار اجتماعی –
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سمیه سادات ابراهیمی؛ مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی، با اشاره به فعالیت خط ملی نماد (1570) در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای سلامت روان دانشآموزان و اجرایی شدن نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان؛ پیگیریهای لازم به جهت روزآمدسازی انتقال تماس و امکان پاسخگویی 220 مشاور متخصص و مجرب آموزش و پرورش از طریق خط ملی 1570 ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: از تاریخ 29 اسفند همزمان با شروع تعطیلات رسمی نوروز تا پایان 15 فروردین مشاوران با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره و مداخله در فوریتها از طریق خط ارتباطی 1570 پاسخگوی بیش از 9500 تماس بودند.
ابراهیمی تصریح کرد: فعالیت این خط در مقایسه با سال گذشته از 12 ساعت به 16 ساعت ارائه خدمات در طول روز ارتقا یافت و تعداد افراد دریافت خدمات مشاوره تلفنی از 3584 نفر در نوروز 1403 به 9504 نفر در نوروز 1404 رسید که مؤید رشد 165 درصدی بوده است.
انتهای پیام/