اقتصادی

قیمت رسمی دام زنده اعلام شد/ نرخ گوشت تا یک ماه آینده چه تغییری می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور درباره قیمت دام سنگین در کشور گفت: هر کیلو گرم دام سنگین در کشور بسته به وزن دام به طور میانگین بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی افزود: بسته به وزن دام نرخ تغییر می‌کند به این معنی که هر چه وزن پایین‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است.

وی در گفت‌وگو با مهر درباره پیش‌بینی وضعیت گوشت با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر خم اظهار کرد: سال قبل به دلیل افزایش قیمت نهاده دامی، دام‌های مولد سبک و سنگین حذف شدند.

ترمیم صنعت دامپروری زمان‌بر است

وی با اشاره به قدرت اقتصادی دامداران ادامه داد: پایین بودن قدرت اقتصادی فعالان صنعت دام، دامداران را ناگزیر به کشتار دام‌های مولد کرد. بازسازی آنها زمان بر است و مانند طیور نیست که در مدت ۴۰ روز بتوان به بازسازی دام سبک و سنگین پرداخت.

عالی با بیان اینکه روند پرورش گاو و گوساله ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: بنابراین وضعیت بازار در اعیاد قربان و غدیر خم قابل پیش بینی نیست.

وی درباره آمار دام سنگین موجود کشور نیز گفت: اعدادی مانند ۹ میلیون رأس اعلام می‌شود اما رصد بازار گوشت قرمز چیز دیگری می‌گوید. گزارش‌ها از تعداد دام سنگین با وضعیت قیمتی این بازار همخوانی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با اشاره به دلسردی فعالان این صنعت اظهار کرد: افراد مشتاق شغل دامپروری نیستند زیرا تولید همراه با زیان انجام می‌شود. اگر فردی هم علاقه به این حرفه داشته باشد اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

قاچاق دام

وی با اشاره به قاچاق دام از کشور گفت: همچنان دام به مقصد عمان قاچاق می‌شود. به طوری که یک ماه پیش خبر از خفه شدن و از بین رفتن تعداد زیادی دام در یک کامیون منتشر شد.

عالی در پایان اظهار کرد: متولیان امر در این بخش نسبت به مشخصات تولید صنعت دامپروری آگاه نیستند و سیاست گذاری‌های انجام شده روند رو به بهبودی را نشان نمی‌دهد.

۲۲۳۲۲۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا