سیاسی

دعوای احزاب بر سر کرسی ریاست مجلس آینده به روایت اسدالله بادامچیان/ درصد مشارکت قابل قبول است

به گزارش خبرگزایر خبرآنلاین، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، درباره روند انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با وجود همه جوسازی ها و فشارهای داخلی و خارجی، ۲۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند که رقم قابل قبولی است البته انتظار این بود که درصد مشارکت حداقل ۵۰ درصد باشد که این درصد به ۴۵ رسید که از نظر من قابل قبول بود.

وی در گفتگو با ایسنا ادامه داد: همه مسائلی که در انتخابات ما رخ داد، پیامدهای فضای باز سیاسی در کشور است. در این انتخابات حضور فهرست ها متعدد شد که این نشانه مثبتی بود نه منفی؛ چراکه یکی دو لیست انتخاب مردم را محدود می کند ولی تعدد لیست ها دست مردم را در انتخاب افراد اصلح باز می گذارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان این‌که « ۱۶ هزار نفر برای این انتخابات نام‌نویسی کرده بودند که رقم خوبی بود»، تصریح کرد: انتخابات در نهایت امنیت برگزار شد. انتخابات در برخی کشورها با جنگ، آدم‌کشی و انفجار همراه می شود اما با وجود توطئه‌های دشمنان، چنین اتفاقی در ایران رخ نداد. از سویی انتخابات در سلامت برگزار شد البته همواره در برهه بررسی صلاحیت ها، عده ای اعتراض دارند و عده ای هم بعد اعلام نتایج اعتراض دارند که مثلا نام ما نفر اول بود اما پس از شمارش چند صندوق آخر، نفرات جابجا شدند. همیشه این حرف ها وجود داشته است و شاید هم برخی مسائل پیش بیاید و امکان یک درصد خطا وجود دارد ولی در کل انتخابات تاثیرگذار نیست.

بادامچیان خاطر نشان کرد: سه مولفه رقابت، امنیت و سلامت بدست آمد و مشارکت هم بالای ۴۰ درصد و قابل قبول بود که البته در تهران ۲۵ درصد و در شهر دیگری مثلا ۶۰ درصد بود. مردم هم کمتر به لیست ها توجه کرده و به سمت انتخاب افراد اصلح رفتند. افراد خوبی هم انتخاب شدند که مدارک تحصیلی بالایی داشته و درصد قابل توجهی هم سابقه نمایندگی داشتند. حالا هم باید به رای مردم احترام گذاشت. به کسانی هم که رای نداده‌اند باید تذکر داده و توصیه کنیم که رای ندادن مشکلی را حل نمی کند و بهتر است که با رای دادن دنبال انعکاس صدای خود باشند.

وی درباره ترکیب مجلس دوازدهم، گفت: مجلس دوازدهم، مجلسی پر سر و صداست به دلیل اینکه دوستان گذشته می خواهند در کرسی ریاست بمانند و دوستان تازه وارد معتقدند که باید ریاست به افراد جدید برسد. نگاه های گوناگونی هم در مجلس وجود دارد و جدیدی ها می گویند که قبلی ها نتوانستند و ما برنامه داریم و ممکن است در سال اول هم به هم بپرند اما به تدریج در کنار یکدیگر قرار گرفته و با کار و تفاهم جمعی، دنبال حل مشکلات مردم خواهند بود. جامعه هم دعواهای سیاسی را نمی پذیرد. جامعه ما فرهیخته است و دیگر سر مسائل کوچک مقابل هم نمی ایستد. دعواهای سیاسی هم نسبت به گذشته خیلی کم شده است. مردم حاضر نیستند که اقتدار کشور با دعواهای سیاسی ضایع شود. من با هفتاد سال سابقه سیاسی، آینده کشور را روشن می بینم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: از اول انقلاب دعوا وجود داشت. اول خط امامی ها و بنی صدر دعوا داشتند که بنی صدر رسوا شد و فرار کرد. بعد چپ ها یعنی مهندس موسوی و دوستانش حاکم شدند. در ادامه سازندگی با مرحوم هاشمی روی کار آمد. بعد اصلاح طلب و اصولگرا و بعد از آن، اصلاح طلب معتدلی مطرح شد که دوره آنها هم تمام شد و الان اصولگرا و اصلاح طلب به آن معنای گذشته تمام شده است. برخی دعواهای پراکنده الان هم به خاطر مسائل داخلی مجلس است و بزودی تمام می شود.

وی افزود: مجلس دوازدهم در مسیر تحول قرار گرفته و چه بسا این مساله خود را در انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس نشان دهد. الان هم برخی مسائلی که اخیرا پیش آمده را من نمی پسندم ولی معتقدم به زودی پایان می یابد و آنچه باقی می ماند، اهمیت کار برای مردم است. اگر این اتفاق یعنی کار برای مردم و حل مشکلات آنها در مجلس دوازدهم رخ ندهد، گروه ها و چهره های جدید می آیند و شاید مورد توجه مردم قرار گیرند. مردم متوجه می شوند چه گروه هایی برای خدمت و چه گروه هایی برای منافع خود و ریاست تلاش می کنند.

وی با بیان این‌که «در مجموع معتقدم مجلس دوازدهم یک گام به جلو و راهگشا خواهد بود»، گفت: ما برای فراکسیون موتلفه مجلس دوازدهم ۴ اولویت و برنامه تعیین کرده ایم. ما برای تکمیل و سامان دادن به تنظیم بودجه برای جلوگیری از تورم زا بودن، ثبات قیمت ها، حل مشکل کمبود آب برای شرب، کشاورزی و صنعت و توجه به آموزش و پرورش و آموزش عالی برنامه داریم و آن را به مجلس دوازدهم ارائه می‌کنیم.

۲۷۲۱۸

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا