اجتماعی

سلامت خون‌های اهدایی در ایران/رشد اهدای خون در سنین بالای 40

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباداله سالک مقدم در پنجمین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون با اشاره به اهمیت و جایگاه اهدای خون در ایران اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی از سال 2007 تاکنون اهدای داوطلبانه در ایران 99 درصد رشد داشته است که شاخص بسیار مهمی محسوب می‌شود. بر اساس آمار ارائه شده، ایران در سال 2023 به شاخص 27 در هر هزار نفر رسید که در سطح کشورهای برخوردار است.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون تاکید کرد: امنیت و ایمنی و سلامت خون در ایران سطح بالایی دارد و انتخاب اهدای کننده سالم و غربالگری خون در ایران به صورت ویژه انجام می‌شود چرا که اهداکننده خون پیش از اهدا مورد مصاحبه و آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه های جذب اهداکنندگان جوان و بانوان ادامه داد: مشارکت خانم‌ها در اهدای خون در حدود 4 درصد است که رقم بسیار پایینی است.

تولید 70 درصد تجهیزات اهدای خون/تولید پلاسما 2 برابر شد

معاون سازمان انتقال خون ایران گفت: اهدای خون در گروه‌های سنی بالای چهل سال، روند افزایشی دارد و در سنین پایین تر از 40 سال روند کاهشی را شاهد هستیم که کاهش جمعیت جوان و سالمندی جمعیت از دلایل آن است و سازمان برای تغییر این وضعیت برنامه ریزی کرده تا جوانان به اهدای خون ترغیب شوند و آمار اهداکنندگان جوان افزایش یابد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا