سیاسی

امام جمعه دماوند: باید مشخص شود هر ایرانی چقدر دلار و سکه دارد /امام جمعه کرج: راه مبارزه با اسرائیل را بلدیم، صبح نزدیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماز جمعه‌های امروز کرج، اصفهان، ورامین و دماوند با محوریت روز قدس و لزوم برخورد با اسرائیل برگزار شد. در ادامه قسمتی از خطبه‌های نمازجمعه در شهرهای مذکور که خبرگزاری مهر منتشر کرده، را می‌خوانید:

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه جهانی شکست ابرقدرت‌ها و حمایت از مسلمانان و مستضعفان جهان بود که ملت بزرگ ایران را پیشوا و پناه مسلمانان آزاده و مستضعفان جهان کرد.

وی تصریح کرد: اولین دغدغه و اصلی ترین مساله جهان اسلام فلسطین بود که امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، موضع رسمی و عملی ایران را در مقابل صهیونیست‌ها اعلام کردند.

حجت‌الاسلام حسینی همدانی بیان کرد: در نگاه امام راحل روز قدس فقط یک مساله ملی و منطقه‌ای و مربوط به جهان عرب و فلسطین نیست، بلکه یک آرمان اسلامی و انسانی و یک روز جهانی است. آزادی قدس فقط وظیفه مسلمانان نیست و همه انسان‌ها در این رابطه وظیفه دارند.

مقاومت بی نظیر مردم غزه دستاورد تفکر جهانی روز قدس

حجت‌الاسلام حسینی همدانی یکی از دستاوردهای تفکر جهانی روز قدس را مقاومت بی نظیر امروز مردم غزه دانست و با اشاره به اینکه آنها ترس را به جان بزدلان ترسوی صهیونیستی انداخته و الگویی برای مردم تحت ستم دنیا شده‌اند، اظهار کرد: روز قدس روز افشاگری و برملا کردن ادعاهای دروغین حقوق بشری است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: روز قدس، روز افول و شکست آمریکا، حفظ دستاوردهای انقلاب، استحکام مرزهای امنیت کشور، مقابله مستضعفان با مستکبران و پیروزی بر آنها، مقابله با ابرقدرت‌های خودخوانده و به خاک مالیده شدن بینی منافقان و صهیونیست‌های حیوان صفت است.

وی این روز را روز شنیدن صدای خرد شدن استخوان‌های اسرائیل خواند و افزود: بهترین نقشه‌ای که از کره زمین به زودی منتشر می‌شود نقشه‌ای است که در آن جایی به عنوان سرزمین اشغالی نیست. اسرائیل مفهوم حقوق بشر را مسخره کرده و کسی بر این جنایات بین المللی اعتراض هم نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: گاهی خواسته‌ها و مطالباتی در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود که انجام شدن آنها نجات دهنده دشمن از باتلاقی است که برای خود درست کرده است. استیصال دشمنان نشان دهنده دقت و کارایی راهبرد مقاومت بوده و مطالبه جدی همه مردم پاسخ قاطع و کوبنده به آنها است.

وی عنوان کرد: دشمنان ما فکر می‌کنند اگر در جایی صبر راهبردی داریم، راه مبارزه را بلد نیستیم و قصد دارند ما با احساسات ضد استکباری خود به مسؤولان کشور فشار وارد کنیم که علیه دشمنان اقدامی انجام شود؛ آنها نگران نباشند، صبح نزدیک است.

امام جمعه اصفهان: اسرائیل پیرو فرعون شده است

همچنین یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز _هفدهم فروردین_در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: تحلیل امام در خصوص روز قدس الهی بود، بر اساس قرآن انسان متقی شامل نور خواهد شد، امام خمینی (ره) فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و امروز این موضوع کاملاً مشخص است زیرا در صورتی که آمریکا از این رژیم غاصب حمایت نمی‌کرد، هرگز توان ایستادگی در مقابل مقاومت را نداشت.

وی ادامه داد: بر اساس قرآن نباید در مقابل دشمن سستی نشان داد، زیرا شما دارای امید به خداوند هستید و خداوند زمینه پیروزی را برای شما آماده کرده است، حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت، موجب شده است توان مقاومت افزایش یابد، مقاومت امروز ملت فلسطین برای دنیا باور کردنی نبود زیرا رژیم غاصب به ذلیل‌ترین شرایط خود رسیده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در باتلاق گیر کرده است، گفت: این رژیم امروز پیرو فرعون شده است، به جای اینکه پیرو حضرت موسی باشد زیرا رژیم صهیونیستی فرعون کودکان را می‌کشد، در طول تاریخ هیچکس مثل نتانیاهو آبروی یهود و مسیحیان را برده است، البته از نظر ما اسرائیل و آمریکای امروز از پیروان واقعی حضرت موسی و عیسی نیستند و کافر مطلق هستند و امروز باید یهودیان و مسیحیان واقعی جنایتکاران رژیم صهیونیستی که لکه ننگ شدند را از خود پاک کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند حجاب واجب قطعی اسلام است و امروز دشمنان اسلام سعی دارند از راه ترویج بی حجابی به کردم نفوذ پیدا کند، همان‌طوری که در طول تاریخ شاهدیم دشمنان اسلام از راه ترویج بی بندباری به مسلمانان ضربه زدند.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: بر ما واجب است طرفداری از مظلوم مسلمان که مورد ظلم قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم با تدبیر الهی در این مسیر مقاومت، رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار محو کنیم.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: شما عزیزان که امروز در راستای اشدا علی الکفار در راهپیمایی روز قدس شرکت کردید، تقاضامندم اگر از کسی دلخوری دارید از موضوع بگذرید و با هم‌دوستی کنید.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند توفیق کسب تقوا را به ما عنایت کند، به ویژه در ماه رمضان که بهار تقوا است، زیرا اگر انسان در این ماه موفق به تقوا نشد، وضعیت سخت خواهد شد.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهای ارزشمند مؤمنین گذشت است، حضرت علی (ع) می‌فرمایند اگر به دشمن خود قدرت پیدا کردید، شکر خدا را به صورت عفو و بخشش به جا بیاورید. بنابراین ضرورت دارد باید تمام دلخوری‌ها را از دیگران ببخشیم، امام صادق (ع) می‌فرمایند سعی کنید به هم رحم کنید، همان‌طوری که خداوند توصیه برادری و رفاقت کرده است، خداوند در قرآن می‌فرماید مؤمنان باید با دشمن خدا شدیداً مخالفت کنند و با دوستان خدا دوستی کنند.

امام جمعه ورامین: چالش حجاب اعلام جنگ دشمن با مردم ایران است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد نیز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین، که همزمان با روز قدس برگزار شد، طی سخنانی ضمن تاکید بر حضور باشکوه در نماز عید سعید فطر و توجه به پرداخت فطریه و مسائل مربوط به فطریه گفت: از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس این یادگار ماندگار امام راحل قابل تقدیر است.

وی گفت: یقیناً حرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است.

قدوسی نژاد گفت: جنایات صهیونیست‌ها در سوریه و شهادت مستشاران ایرانی نشان دهنده اوج وحشی گری و عدم تعهد صهیونیست‌ها به قوانین بین المللی است، این جنایت به تلافی شکست‌های مفتضحانه صهیونیست‌ها در برابر مقاومت ملت فلسطین است، آنها که در میدان جنگ نابرابر با فلسطینی‌ها شکست خورده‌اند با این ترورها به دنبال جبران شکست خود هستند.

خطیب جمعه ورامین گفت: این جنایت صهیونیست‌ها در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه و شهادت هفت عزیز از سپاه و مستشاران ایرانی خاصه سردار زاهدی که از چهره‌های برجسته جبهه مقاومت بود، را تسلیت عرض و آن را محکوم می‌کنم.

قدوسی نژاد افزود: از آنجایی که حمله به کنسولگری به مانند حمله به خاک کشور است ما درخواست انتقام گیری داریم ولی نباید غافل بود آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تمام شکست‌هایی را که از جبهه مقاومت خورده اند، به پای ایران اسلامی می‌نویسند و آنها از نظام اسلامی سیلی محکمی خورده‌اند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با مسئولان نظام گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام به مناسبت ماه مبارک رمضان در خصوص حجاب از دولت و قوه قضائیه و سایر مسئولان خواستند که به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: مهم وظیفه همگانی در خصوص دعوت به حفظ حجاب است، باید همه باور کنند چالش حجاب اعلام جنگ دشمنان با ملت ایران است، برخی این جنگ را قبول ندارند، که اگر قبول داشتند، وضعیت فرهنگی این گونه نبود، هرکسی انقلابی و ولایی است باید به وظیفه عمل کند.

قدوسی نژاد افزود: متأسفانه در این رابطه شاهد کوتاهی‌های تعجب آور بوده و هستیم، فرمایشات رهبری حجت را بر همگان تمام کرد، مردم منتظر اقدام عملی مسئولان هستند. ضمن اینکه تبیین این موضوع و نقش دشمنان و توجه بانوان به این موضوع بسیار مهم است.

وی به جنایت روز گذشته گروه مزدور جیش الظلم در چابهار و شهادت تعدادی از پاسداران و نیروهای انتظامی اشاره کرد و گفت: این جنایت را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه دماوند: باید مشخص شود هر ایرانی چقدر دلار و سکه دارد

علاوه بر این حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم و به روح بلند مرتبه امام خمینی (ره) بنیانگذار این روز درود و صلوات می‌فرستیم. ️ از همه شما برادران و خواهران محترم که در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت کردید تشکر می‌کنم.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه روز قدس نشانه وابستگی و دلبستگی ملت مسلمان ایران به قبله اول مسلمین و به مردم مظلوم فلسطین است گفت: روز قدس یک پیام جهانی دارد و آن این است که ملت‌های اسلامی نباید زیر بار ظلم بروند و باید با ظالمین و غاصبان مبارزه کنند، انقلاب اسلامی ایران از روز اول درباره قدس و فلسطین موضع واضحی داشت و دارد و آن هم لزوم محو غده سرطانی اسرائیل است. ️

وی افزود: دفاع از مظلومین و ستمدیدگان عالم، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است و این دستور امیرالمومنین است که باید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشیم. ️ همه می‌دانند که رژیم صهیونیستی یک رژیم سیری ناپذیر است که قصد دارند همه دنیا را تحت سلطه خود بگیرند و آنها حتی به بحر تا نهر هم راضی نیستند ️ در طول سال‌های گذشته صهیونیست‌ها دائماً شهرک سازی خود را توسعه داده‌اند آنها هیچ حد و مرز مشخصی برای خود قائل نیستند. ️

امام جمعه دماوند بیان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس نه فقط به نفع ملت مسلمان فلسطین، بلکه برای ملت ایران هم امنیت زا و قدرت آفرین است. ️ قدم‌هایی که برای حمایت از مقاومت فلسطین برداشته می‌شود به مجاهدان و مبارزان فلسطینی قوت قلب می‌دهد. ️

خطیب نماز جمعه دماوند عنوان کرد: طوفان الاقصی تمرین موفق آزادسازی سرزمین فلسطین بود. آتش ریختن روی سر دشمن و اسیر گرفتن برای مبادله کارهای بزرگی بود که می‌تواند تکرار شود. ️ دشمن صهیونیستی می‌خواست اسیران خود را با زور آزاد کند اما نتوانست. می‌خواست مردم غزه را به صحرای سینا کوچ دهد نتوانست و نتوانست آتش باری حماس را متوقف کند اسرائیل بعد از ۶ ماه به اهداف خود دست پیدا نکرده است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل مفتضح شدن و بی‌آبرو شدن در چشم مردم جهان و به دلیل شکست و دست نیافتن به اهداف خود به دنبال فرافکنی و فرار به جلو است و دست به اقدامات جدیدی زده که در نوع کم سابقه است.

فتاح دماوندی بیان کرد: پیشاپیش عید سعید فطر را به همه روزه‌داران و مسلمانان و شما نمازگزاران محترم تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهیم به برکت عبادات و روزه‌داری مردم در ظهور امام زمان (عج) تعجیل فرماید و چشم ما را به جمال آن حضرت روشن فرماید. ️

وی گفت: بالا رفتن قیمت ارز و سکه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور نشانه بیماری مزمن اقتصاد ایران است که به دلیل غلبه بخش غیر مولد بر بخش مولد اتفاق می‌افتدف بالا بردن قیمت دلار و سکه به بهانه اتفاقات سیاسی _ امنیتی و ماهی گرفتن دلالان و سفته بازان از آب گل آلود باید متوقف شود، ️ آن کسانی که ثروت‌های هنگفت دارند و منتظر فرصت هستند که در موقعیت‌های خاص سیاسی و در آستانه رویدادهای امنیتی یا نظامی موج آفرینی، تنش زایی و سودجویی کنند باید شناسایی و کنترل شوند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: فرار مالیاتی کسانی که با سکه و ارز، معاملات زیرزمینی و مخفی انجام می‌دهند گاهی اوقات از حجم کل اقتصاد ایران بیشتر است، ️ دولت باید همانطور که گردش پول ملی را کنترل می‌کند مبادلات ارز و سکه را هم کنترل کند. یعنی هر کس که ارز و سکه دارد موظف باشد که آن را در بانک نگهداری کند و مقدار آن معین باشد و رصد شود و خارج از آن قاچاق و غیرقانونی محسوب ود. ️ با کنترل و شمارش ارز و سکه و رصد دارندگان آن تقاضای آن در بازار کم می‌شود و دیگر این دو کالا وسیله فرار مالیاتی، رشوه و اقتصاد زیرزمینی و قاچاق مواد مخدر قرار نمی‌گیرد و این نظارت باعث سقوط قیمت ارز و سکه خواهد شد.

۲۷۲۱۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا