سیاسی

به هر ۳ پاسدار یک تفنگ دادند /با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قدرت‌الله صمدنژاد از نیروهای اولیه سپاه در شهرستان تکاب، به بیان خاطره ای از زمان تاسیس سپاه پاسداران پرداخته است.

آنگونه که فارس روایت می‌کند، او روایت می کند؛

مهر ماه ۱۳۵۷ جمعی از بازاری و هیئتی‌ها در مسجد جامع تکاب جمع شدند و یک کمیته عملیاتی علیه رژیم پهلوی تشکیل دادند. در این کمیته با نیروهای ژاندارمری این رژیم مبارزه می‌کردیم تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۰ نفر عضو این کمیته بودیم که در خیابان‌ها و کوچه‌ها نگهبانی می‌دادیم. بعد از فرمان امام خمینی(ره) برای تأسیس سپاه، عابدین سقا از نیروهای پاسدار بود که با لباس سبز از تهران به تکاب آمد و به نیروهای متعهد اعلام کرد که بیایند عضو سپاه شوند؛ تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان هم آمدند برای گزینش. گزینش‌ها را عابدین سقا انجام داد که با ۲۰ نفر سپاه شهرستان تکاب شکل گرفت. نیروهای پاسدار از جوانان نمونه بودند که می‌خواستند خودشان را فدای انقلاب اسلامی کنند.

به هر ۳ پاسدار یک تفنگ دادند /با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت

ساختمان اولیه سپاه در یک درمانگاه کوچک ۲ طبقه بود که بعد به قلعه‌ای نقل مکان کردیم. آن زمان با کمبود اسلحه مواجه بودیم که به هر ۳ پاسدار یک تفنگ دادند. من بازاری بودم که عضو سپاه شدم. آن زمان کارهای فرهنگی در سپاه انجام می‌دادیم و در خیابان‌های اصلی نگهبانی می‌کردیم. حقوق ماهانه ما یک هزار تومان بود. تا اینکه غائله کردستان شروع شد و نیروهای سپاه مستقیم وارد مبارزه شدند. اولین شهید پاسدار تکاب، شهید حاجیان‌پور بود که در عملیات دیواندره به شهادت رسید. بعد از مدتی درگیری در احمدآباد که اطراف تکاب بود، صورت گرفت که تعدادی از نیروهای پاسدار شهید و اسیر ضدانقلاب شدند. این فعالیت‌ها ادامه داشت و هیچ وقت ضدانقلاب جرأت نکرد وارد تکاب شود.

ما نیروی پاسداری داشتیم به نام حاج‌حسن بحری که فروردین سال ۹۷ بر اثر عوارض جانبازی به شهادت رسید. این پاسدار در شب عروسی‌اش، وقتی متوجه درگیری شد، مراسم را رها کرد و خودش را به نیروهای پاسدار رساند. بعد از مقاومت در حالی که پایش گلوله ‌خورده بود، به منزلش بازگشت. ما در سپاه تکاب، شهید عباس الطافی را داشتیم که شجاعتش مثال‌زدنی است. حتی نیروهای بسیج مردمی از جمله شهید باقر محمدیاری دوشادوش نیروهای پاسدار در عملیات‌ها شرکت می‌کردند. آنچه که ما از سپاه دیدیم، فقط اخلاص بوده و هست.

۲۷۲۱۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا