ورزشی

داستان غیبت موسوی در اردوی بوکس/ سرمایه‌سوزی به سبک فدراسیون

– اخبار ورزشی –

به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدشاهین موسوی کاپیتان تیم ملی بوکس در یک ماه گذشته در اردوهای تیم ملی حضور نداشته است و به نطر می‌رسد مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی به راحتی قید استفاده از ملی‌پوش باتجربه کشورمان را زدند.

با تغییر اوزان رشته بوکس و حضور 7 وزن در المپیک 2024 پاریس، سیدشاهین موسوی که پیش از این سال‌ها در وزن 75 کیلوگرم به رقابت می‌پرداخت، مجبور به تغییر وزن و حضور در وزن 80 کیلوگرم شد. وزنی که در آن میثم قشلاقی نیز حضور داشت و طبیعتاً رقابت این دو بوکسور توانمند کشورمان می‌توانست منجر به خروجی بهتری برای تیم ملی شود.

در رقابت موسوی و قشلاقی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، کاپیتان تیم ملی با برتری در رقابت انتخابی درون تیمی به عنوان نماینده کشورمان به این رویداد اعزام شد. با تغییرات کادر فنی پس از این مسابقات و حضور مربیان کوبایی، موسوی و قشلاقی در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی کشور در ارومیه به مصاف هم رفتند که این بار برنده مبارزه قشلاقی بود.

هت‌تریک ناکامی بوکس در سال گذشته/ فونتانا ناجی می‌شود؟

موضوعی که باعث شد تا قشلاقی به عنوان نماینده بوکس کشورمان در مسابقات گزینشی جهانی المپیک 2024 پاریس حضور داشته باشد، اما در نهایت موفق به کسب سهمیه نشود. در زمان اعزام ملی‌پوشان به ایتالیا، سایر نفرات در کشورمان حضور داشتند و قرار بود پس از چند روز استراحت مجدداً در تمرینات حاضر شوند، اما به یک باره مسئولان فدراسیون و کادر فنی بدون هیچ دلیل فنی تصمیم به عدم دعوت موسوی به تیم ملی گرفتند و این موضوع تا امروز نیز ادامه داشته است.

گفته می‌شود دلیل عدم دعوت سیدشاهین موسوی به اردوهای تیم ملی صحبت‌های او در خصوص دریافت حق و حقوق برای ملی‌پوشان بوده است. موسوی در حاشیه یکی از تمرینات تیم ملی در صحبت با حسین رحمتی مدیر تیم‌های ملی به نمایندگی از ملی‌پوشان خواستار در نظر گرفتن حقوق برای ملی‌پوشان می‌شود. موضوعی که با توجه به حضور مداوم ملی‌پوشان در اردوهای تیم ملی و عدم درآمد توسط آنها درخواست طبیعی بود اما به نظر می‌رسد چندان به مذاق فدراسیون‌نشین‌ها خوش نیامده است.

در نهایت پس از صحبت‌های موسوی فدراسیون پس از یک سال مبلغ 12 میلیون برای ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات ایتالیا و 6 میلیون تومان برای سایر ملی‌پوشان واریز می‌کند، اما این مبلغ نیز به حساب موسوی واریز نمی‌شود. موسوی حتی در آستانه سال جدید با حضور در فدراسیون بوکس با روح‌اله حسینی و مربی کوبایی در خصوص عدم دعوت به اردوی تیم ملی صحبت می‌کند و در نهایت تصمیم گرفته می‌شود او با مداوی مصدومیت خود پس از تعطیلات عید به تمرینات بازگردد.

موضوعی که با شروع تمرینات تیم ملی مجدد اتفاق نمی‌افتد و با وجود دعوت 4 بوکسور در وزن 80 کیلوگرم به اردوی تیم ملی، نام موسوی دیده نمی‌شود. موسوی با توجه به توافقات صورت گرفته برای بازگشتش به تیم ملی، مجدداً با رئیس فدراسیون تماس می‌گیرد، اما حسینی پاسخی به او نمی‌دهد و در نهایت از طریق واسطه به کاپیتان تیم ملی اطلاع داده می‌شود که مربیان تیم ملی روی او نظر ندارند.

این در حالی است که فونتانا سرمربی تیم ملی پیش از اعزام ملی‌پوشان به ایتالیا در تمرینات تیم ملی عنوان کرده بود که نفرات اعزامی به مرحله نخست گزینشی جهانی درصورت عدم کسب سهمیه، باید در انتخابی با سایر نفرات حاضر در اردو شرکت کنند تا در خصوص تیم اعزامی به مرحله نهایی گزینشی المپیک در تایلند تصمیمات نهایی گرفته شود. البته این پایان ماجرا نیست و با توجه به مصدومت میثم قشلاقی، مجدداً از طرف فدراسیون با شاهین موسوی تماس گرفته می‌شود که به اردو بازگرد اما این بار کاپیتان تیم ملی با توجه به برخوردهایی که او با در این مدت صورت گرفت قید حضور در تمرینات را زد.

همه این اتفاقات در شرایطی است که زمان زیادی به مسابقات گزینشی المپیک در تایلند باقی نمانده و فدراسیون بوکس بدون هیچ دلیل و منطقی و تنها به خاطر درخواست منطقی موسوی که به نمایندگی از سایر ملی‌پوشان نیز صورت گرفته بود، قید یکی از سرمایه‌های خود را زده است. موسوی سال‌ها در تیم ملی حضور دارد و با وجود کسب سه مدال برنز آسیا و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، همواره یکی از بی‌حاشیه‌ترین ملی‌پوشان کشورمان بوده است و طی این سال‌ها نیز برای حضور در ترکیب تیم ملی بدون توجه به سابقه خود و بهانه‌هایی مانند مصدومیت از مسابقات قهرمانی کشور شروع کرده است و هر بار نیز تصمیم به انجام انتخابی بوده بدون هیچ حرف و حدیثی این موضوع را پذیرفته است.

اینکه رئیس فدراسیون بوکس که خود از خانواده این رشته ورزشی است، به خاطر درخواست به حق موسوی برای دریافت حقوق و تحت تاثیر اطرافیان خود هر روز یک تصمیم بگیرد به هیچ عنوان پسندیده نیست و در نهایت نیز دود اینگونه برخوردها به چشم بوکس خواهد رفت. جامعه بوکس با حضور مربیان کوبایی امیدوار است که در مسابقات تایلند در نهایت بوکس ایران نیز موفق به کسب سهمیه شود و خدایی نکرده در صورت عدم این اتفاق هیچ بهانه‌ای از سوی فدراسیون بوکس پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا