سیاسی

عطریانفر: از نهاد شورای نگهبان دفاع می‌کنم اما به رفتارش نقد دارم/ باید در برابر تک تک پرسش‌های جامعه پاسخ داشته باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در برنامه تلویزیونی شیوه با اشاره به اصلاح روندهای ساسی داخل ایران خاطرنشان کرد: ما در یک گفت و گو باید بنشینیم و از نهاد انتخابات در ایران دفاع کنیم .

بنابر گزارش فارس، وی در ادامه گفت: بحث ما، بحث مناقشه گروهی و جناحی نیست، ما امروز یک رنجی می‌بریم که هم کام مردم را تلخ کرده است و هم مارا، ما در مقام تاسیس اتحادیه سیاسی بین احزاب باید گامی جدی ای را بر داریم و گفت و گوی سازنده مشترک داشته باشیم. ما از نقطه آغاز تاریخ انقلاب تا به امروز جامعه متوسط شهری ما تقویت شده است.

عطریانفر تصریح کرد: حتی به لحاظ رفتار اعدادی هم که نگاه کنیم حدود 70 درصد از جمعیت کشور را جامعه متوسط شهری تشکیل می‌دهند و به موازات تقویت برخورداری از مواهب طبقه متوسط؛ اندیشه و فکر و فضیلت آنها هم افزایش پیدا کرده است و درصدش زیاد شده است.

وی افزود: به موازات این گونه ارتقاء طبقه متوسط، این قشر تمنیات و مطالبات خودش را می‌خواهد و من احساس کلی خودم را عرض می‌کنم که بخش سلب حاکمیت و بخش سخت حاکمیت رفتارش با جامعه متوسط ایران مدنی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه ما پاسخ نمی‌دهیم این‌ها مباحث بعدی مسئله است، ما در تاریخ جمهوری اسلامی داشته‌ایم که مجلسی آمده و قاعده گذاشته که برای حضور در صحنه رقابت انتخاب باید حتما فوق لیسانس داشته باشید.

عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: آیا جامعه این رفتار را می‌پذیرد، مسلما خیر، این یک نمونه رفتار غیر مدنی است. پارلمان ما در طول این تاریخ، فراز و فرودهایی داشته که اگر از برخی از نقاط درخشان آن بگذریم ولی همواره مسیر دچار یک رکود بوده است.

عطریانفر در ادامه گفت: بنده شخصا از نهاد شورای نگهبان دفاع می کنم ولی بخشی از رفتار های آن را رد می کنم. معتقدم که بخش سلب حاکمیت، رفتارش با طبقۀ متوسط ایران مدنی نیست. رفتار مدنی این است که در برابر تک تک پرسش‌های جامعه باید پاسخ داشته باشد و ملزم به پاسخگویی است.

۲۱۹۲۱۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا