اجتماعی

هوش مصنوعی تصویربرداری شبکیه را 100 برابر سریع‌تر می‌کند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود تصویربرداری نسل بعدی از سلول‌های پشت چشم استفاده کرده‌اند.

به گفته محققان، با هوش مصنوعی، تصویربرداری 100 برابر سریع‌تر بوده و کنتراست تصویر را 3.5 برابر بهبود می‌بخشد؛ آنها گفتند که این پیشرفت ابزار بهتری برای ارزیابی دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و سایر بیماری‌های شبکیه در اختیار محققان قرار می‌دهد.

تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا (Macular degeneration) (AMD or ARMD)، شایعترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.

تشخیص سریع‌تر سرطان با هوش مصنوعی و توالی‌یابی نانوحفره‌ای

"جانی تام" سرپرست بخش تصویربرداری بالینی و ترجمه در موسسه ملی چشم NIH گفت: هوش مصنوعی به غلبه بر محدودیت کلیدی سلول‌های تصویربرداری در شبکیه کمک می‌کند. ما در حال توسعه فناوری به نام اپتیک تطبیقی ​​(AO) برای بهبود دستگاه‌های تصویربرداری مبتنی بر توموگرافی انسجام نوری (OCT) هستیم.

توموگرافی انسجام نوری (optical coherence tomography; OCT) یک تکنیک تصویربرداری میکروسکوپی است، که سطح ضایعه پوست را با استفاده از نور مادون قرمز بزرگ می‌کند. هنگام استفاده از نمای بالینی و درموسکوپی، یا هر دو، برای بررسی سرطان پوستی مشکوک، OCT می‎‌تواند اطلاعات تشخیصی بیشتری را در مقایسه با تکنولوژی‌های دیگر ارائه دهد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا